3 yleistä kirjoittamisen esteitä ja niiden voittamista

Yksi yksinkertainen temppu, joka muutti kirjoitukseni laatua ja määrää

Kuva: @ y.mokashi Instagram

Mikä on mielestäsi pahempaa? Tyhjän sivun kauhu tai täynnä ideoita, joilla ei ole pistorasiaa? Kirjailijat kärsivät usein kirjoittajan esteistä. En minä. Saan ideoita nopeammin kuin kylmästä.

Ne putoavat tietoisuudeni nukkumisen ja heräämisen aikana. Inspiraation katkelmat ilmestyvät suihkussa tai päällä, kun kävelen naapurustani ympärillä. Katkelmat lauseet toistuvat kuulokkeillani, keskeyttäen tavoitteettoman selaamisen ja vierityksen. Ihmiset ja paikat ilmestyvät yhdistämään kauan unohtuneita muistoja, jotka johtavat minut loppurahoihin.

Useimmat kirjoittajat tappaisivat tämän tuottavuuden vuoksi, mutta minulla on kolme yleistä ongelmaa, jotka useimmat kirjoittajat, etenkin naiset, ymmärtäisivät intuitiivisesti:

• Kokopäiväinen työ
  • Täysikokoinen perhe
  • Iso TBR-kasa kirjoja

Jotkut näiden yhdistelmistä kuluttavat kaiken käytettävissä olevan ajan ja energian. Ja minulla on kiusausta siirtää kirjoittaminen takapolttimeen (ja teen usein). Aika, kriittinen ainesosa, jota tarvitaan pohtimaan ja kiillottamaan idean jokaisen kirkkaan kiiltävää hätää ja tuottamaan johdonmukainen, rehellinen kirjoitus, joka on jakamisen arvoinen, on aina pulassa.

Aiemmin tänä vuonna löysin yksinkertaisen tempun lisätä luovaa tuotantoa.

Salaisuuteni - ajattelutavan muuttaminen.

Tämän salaisuuden soveltamisella jokaisessa esteessäni on ollut hämmästyttävä vaikutus kirjoitukseni laatuun ja määrään viimeisen kolmen kuukauden aikana.

Kolme tapaa muuttaa esteet hämmästyttäväksi tuotteeksi

Kokopäivätyö

Äskettäisessä The Guardian -artikkelissa “Likainen salaisuus: voit olla kirjailija vain, jos sinulla on siihen varaa”, kirjailija Lynn Steger Strong tekee selväksi, että tukevaan puolisoon tai yhteisöön kuuluvan avusta tai ilman sitä, ottaen huomioon Koska luoville ihmisille maksetaan elantopalkkaa, on olemassa "todella todellinen ja syvä pelko siitä, etteivät tiedä kuinka elät kuukausittain."

Koulutettuna tiedemiehenä olen työskennellyt jatkuvasti yli kaksikymmentäviisi vuotta, mikä on pitänyt minut vauhdikkaana ja terveenä. Kyllä, työni palaa herätysaikaani läpi ja tyhjentää minut fyysisesti, mutta säännöllisen tulon vakuuttaminen antaa mieleni liikkua vapaasti ideoiden kautta ja antaa minun valita mitä haluan kirjoittaa. Koska "todellinen työni" ei liity kirjoittamiseen, voin lähestyä kirjoitustani uudella näkökulmalla.

Ajattelumuutos - laske työni siunauksena, ei esteenä.

Toimi - Laajenna kirjoitusmahdollisuudet kaikkiin käytettävissä oleviin aikaväleihin riippumatta siitä, kuinka pienet. Kirjoitan nopeita linjoja junassa työmatkalla liikkuessani, merkitsen artikkeleita, jotka minun täytyy lainata, ja kirjoitan joskus jopa pidempiä kappaleita, jotka ovat melkein valmiita julkaisemiseen.

Vaikutus - Olen kirjoittanut lähes 10 000 sanaa viimeisen kolmen kuukauden aikana.

Kuva: Dan Gold on Unsplash

Täysikokoinen perhe

Aloitin ensin kirjoittamisen, kun vanhempi tyttäreni oli taapero. Hän valmistuu yliopistosta parin kuukauden kuluttua. Nuorempi on teini-ikäinen. He molemmat asuvat kotona. Siellä on myös aviomies. Perhe-elämän kaaoksen johtaminen vaatii jatkuvaa huomiota, hienosäätöä ja mikrotason hallintaa, vastuu, joka jostakin syystä kuuluu minulle.

Lehdessä ”Naisten työ - henkilökohtainen luottamus työhön, äitiyteen ja etuoikeuksiin”, toimittaja ja kirjailija Megan Stack keskustelee äitiyden vaikutuksesta suunnitelmiin Kirjoita kirja.

Ilmeinen, näkymättömästi piilotettu syy, jonka vuoksi naiset eivät ollut kirjoittaneet romaaneja tai käskeneet armeijoita tai pankilleet, tutkineet tai tutkineet tai maalanneet samalla tahdilla kuin miehet, koska naiset olivat tehneet kaiken työn ympäri vuorokauden, vuosisatojen ajan .

Joskus sekaantuu kotielämän yksityiskohtiin. Mutta henkilökohtaisten esseiden kirjoittamisessa hyvä asia on, että suriseva kotitaloudeni tarjoaa inspiraatiota kirjoittamiselleni. Suurin osa tarinoistani johtuu anekdootista, kokemuksesta tai vuorovaikutuksesta perheenjäsenteni kanssa.

Ajattelumuutos - ajattele perhettäni kirjoittamiseni rehuna, ei esteenä.

Toimi - Käytä jokaista arkipäivän aamuhauskuuden jaksoa, jokaista mielenkiintoista päivälliskeskustelua, jokaista faux-pastaa, laajentaaksesi esseitäni. Scribble lyhyitä muistiinpanoja, jotta nämä arvokkaat elämän yksityiskohdat eivät eksy.

Vaikutus - Yli kolme artikkelia on julkaistu erilaisissa painetussa ja digitaalisessa aikakauslehdessä viimeisen kolmen kuukauden aikana.

Kasa luettavaa kirjaa

TBR-koristani istuu sängyni vieressä, toisinaan siististi järjestettynä pyramidina, toisillaan kuin kasa raunioita, ja pilkkaa minua. Toisinaan se näyttää kummittelevan talon eri puolilla, kuten hajallaan olevia roskia.

Otin novellikokoelman toivoen nopeaa ja helppoa lukemista. Pian se korvataan "on luettava" novellalla, jossa on kiehtova lähtökohta. Kirjastokäynti johtaa mielenkiintoisempiin nimikkeisiin, ja harvoin joku antaa minulle äskettäin lukemansa vahvalla suosituksella. Niin paljon luettavaa, niin vähän aikaa kirjoittaa, sanoo pieni ääni, joka myöntää myöhästymisen. Olen ravittu lukemisen ja kirjoittamisen välillä.

On vakuuttavaa löytää Madeleine L'Englen tarjous

Et voi olla kirjailija, jos et ole lukija. Suuret kirjoittajat opettavat meille kuinka kirjoittaa.

Ajattelumuutos - Ajattele lukemista eräänlaisena kirjoituksena.

Toimi - Lukeminen antaa minulle työkaluja, ideoita ja mikä tärkeintä, sanastoa kirjoittaa. Lukemista seuraa väistämättä kirjoitusjuhla. Ja kirjoitukseni sujuu sujuvammin, kun vaihe, jonka kaikki sitä edeltäneet lukemat ovat asettaneet. Vaikka uusia ideoita ei tulekaan, voin aina kirjoittaa kirjaarvostelun!

Vaikutus - Kirjoitukseni on syventynyt pidempiin, vahvempiin op-ed-tyyppisiin kappaleisiin minulle tärkeistä aiheista.

Vaihtaminen

Kuukausien viivyttelyn jälkeen ja tekosyiden loppuminen kirjoittamistavoitteideni täyttämättä jättämisestä löysin tämän yksinkertaisen tempun lisätäkseni luovaa tuotosani.

Tekemällä yksinkertaisen ajattelutavan muutoksesta siirryin valitustilasta kiitolliseen, vaiheeseen, jonka avulla sain työskennellä elämäni rajoissa ja auttoi minua suunnittelemaan merkittävän muutoksen kirjoittamisessani, sekä laadullisesti että määrällisesti.

Mumbaiista kotoisin oleva tutkija ja kirjailija Ranjani Rao vietti suuren osan elämästään Yhdysvalloissa ja asuu nyt Singaporessa perheensä kanssa. Hän on Story Artisan Pressin perustaja. Liity hänen uutiskirjeensä, josta hän saa viimeisimmät viestit lukemisesta, kirjoittamisesta, matkustamisesta, vanhemmuudesta ja kotona olemisesta maailmassa.